LEARNING ACHIEVEMENT IS REVIEWED FROM INDEPENDENCE, LEARNING FACILITIES, PARENTAL ATTENTION AND PEER ENVIRONMENT STUDENTS OF SMK NEGERI 1 SRAGEN
Abstract
Keywords:
Learning Achievement, Independence, Learning Facilities, Parental Attention, Peer Environment.
Full Text:
PDFReferences
Ahmadi, A. (2013) Psikologi Belajar, Jakarta: Rineka Cipta.
Ali, M & Asrori, M. (2014). Psikologi Remaja Perkembangan Peserta Didik. Jakarta : Bumi Aksara.
Alif, M. H., Pujiati, A., & Yulianto, A. (2020). The Effect of Teacher Competence, Learning Facilities, and Learning Readiness on Students' Learning Achievement Through Learning Motivation of Grade 11 Accounting Lesson in Brebes Regensy Vocational High School. Journal of Ecosnomic Education, 9(2), 151-161.
Apsari, B. S., Adi, W., & Octoria, D. (2015). Pengaruh Efikasi Diri, Pemanfaatan Gaya Belajar Dan Lingkungan Teman Sebaya Terhadap Prestasi Belajar Akuntansi (Studi Kasus Di SM Negeri 1 Surakarta). Jupe-Jurnal Pendidikan Ekonomi, 3(1).
Arikunto, S & Yuliana, L. (2012). Manejemen Pendidikan. Jakarta : Graha Cendekia.
Asrori, M. 2015. Perkembangan Peserta Didik. Yogyakarta: Media Akademi.
Cahyandari, W., & Harsono, S. U. (2020). Pengaruh Perhatian Orang Tua, Jumlah Saudara Kandung, dan Usia Orang Tua Terhadap Prestasi Belajar di SMK N 1 Kebumen (Doctoral dissertation, Universitas Muhammadiyah Surakarta).
Carolita, M. (2017). Pengaruh Motivasi Belajar, Perhatian Orang Tua, dan Teman Sebaya terhadap Prestasi Belajar Akuntansi Siswa Kelas XI IPS di SMA Negeri 1 Depok Tahun Ajaran 2016/2017. Skripsi: Universitas Negeri Yogyakarta.
Cynthia, L. C., Martono, T., & Indriayu, M. (2016). Pengaruh Fasilitas Belajar Dan Motivasi Belajar Terhadap Prestasi Belajar Mata Pelajaran Ekonomi Siswa Kelas XII IS Di SMA Negeri 5 Surakarta Tahun Ajaran 2015/2016. BISE: Jurnal Pendidikan Bisnis dan Ekonomi, 1(2).
Damayanti, D. (2019). Pengaruh Fasilitas Belajar, Teman Sebaya, dan Motivasi Belajar terhadap Prestasi Belajar Akuntansi Siswa Kelas X dan XI Akuntansi SMK 2018/2019.
Departemen Pendidikan dan Kebudayaan. (2002) Kamus Besar Bahasa Indonesia. Jakarta: Balai Pustaka.
Desmita. (2014). Psikologi Perkembangan. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Fauzi, A., & Widjajanti, D. B. (2018, September). Self-regulated learning: the effect on student’s mathematics achievement. In Journal of Physics: Conference Series (Vol. 1097, No. 1, p . 012139). IOP Publishing.
Ghozali, Imam. (2018). Aplikasi Analisis Multivariete Dengan Program IBM SPSS. Semarang: Badan Penerbt.
Mudjiman, Haris. (2011). Belajar Mandiri (Self - Motivated Learning). Surakarta: LPP UNS dan UNS Press.
HM Daryanto. (2010). Administrasi Pendidikan. Jakarta: Rineka Cipta.
Naim, Z. A., & Djazari, M. (2019). Pengaruh Kreativitas Belajar, Persepsi Siswa Tentang Metode Mengajar Guru, dan Lingkungan Teman Sebaya terhadap Prestasi Belajar Akuntansi Dasar Siswa Kelas X Akuntansi Dan Keuangan Lembaga SMK Negeri 1 Pengasih Tahun Ajaran 2018/2019. Jurnal Pendidikan Akuntansi Indonesia, 17(1), 127-144.
Namus, O., & Ketut, S. I. (2020). Pengaruh Kreatifitas Siswa Dan FasilitasBelajar Terhadap Prestasi Belajar Produk Kreatif Dan Kewirausahaan Siswa Kelas XI SMK Negeri 1 Sukawati Tahun Pelajaran 2019/2020. Arthaniti Studies, 1(01), 11-15
Ningsih, R., & Nurrahmah, A. (2016). Pengaruh kemandirian belajar dan perhatian orang tua terhadap prestasi belajar matematika. Formatif: Jurnal Ilmiah Pendidikan MIPA, 6(1).
Nyoman Suma & Olga. (2014). Psikologi Pendidikan I. Jakarta: Erlangga.
Palupi, S. R. (2017). Pengaruh Kemandirian Belajar, Persepsi Siswa tentangMetode Mengajar Guru dan Perhatian Orang Tua Terhadap Prestasi Belajar Akuntansi Siswa Kelas XI IPS SMA Negeri 1 Srandakan Tahun Ajaran 2016/2017. Skripsi. Yogyakarta: Universitas Negeri Yogyakarta.
Purwanto, N. (2014) Ilmu Pendidikan Teoritis dan Praktis, Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Ramli, A., Zain, R. M., Campus, C., Chepa, P., & Bharu, K. (2018). The impact of facilities on student’s academic achievement. Science International, 30(2), 299-311.
Riduwan, M.B.A. (2012). Skala Pengukuran Variabel – variable Penelitian. Bandung: Alfabeta
Santosa, S. (2009). Dinamika Kelompok. Jakarta: PT Bumi Aksara.
Slameto. (2013). Belajar dan Faktor-Faktor yang Mempengaruhinya. Jakarta: Rineka Cipta.
Slavin, R.E. (011). Psikologi Pendidikan Teori dan Praktik. Jakarta:Indek.
Sudjana. (2011). Penilaian Hasil Proses Belajar Mengajar. Bandung:
Sugiyono. (2016). Metode Penelitian Kuantitatif. Kualitatif dan R&D. Bandung Alfabeta.
Sukardi, D.K. (2010) Pengantar Pelaksanaan Program Bimbingan danKonseling di Sekolah, Jakarta:PT Rineka Cipta.
Suryabrata, S. (2006) . Psikologi Pendidikan. Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada.
Senthuran, D., & Venaktaraman, S. (2017).Personal, Peer and Parents' Psychological Factors and Higher Secondary Students' Achievement in Zoology. Online Submission, 6(2), 53-56.
Tellu, A. T., Kadir, A., & Kasim, A. (2018, February). Effect of Parent's Attention, Self-Concept, and Self-Study on Biology Students' Achievement at SMA Negeri 2 Sigi Biromaru. In First Indonesian Communication Forum of Teacher Training and Education Faculty Leaders International Conference on Education 2017 (ICE 2017) (pp. 338-341). Atlantis Press.
Tirtarahardja, U. & Sulo, L. (2019). Pengantar Pendidikan. Jakarta: Rineka Cipta.
Tohirin. (2014). Psikologi Pembelajaran Pendidikan Agama Islam. Jakarta: Rajawali.
Wasti Soemanto, W. (2012). Psikologi Pendidikan, Jakarta: Rineka Cipta.
Yufa, F. N. (2019). Pengaruh Kemandirian Belajar dan Motivasi Berprestasi Terhadap Prestasi Belajar Ekonomi di SMA Negeri 1 Kroya (Doctoral dissertation, Universitas Jenderal Soedirman).
Refbacks
- There are currently no refbacks.