LOYALITAS PELANGGAN DITINJAU DARI KERAGAMAN PRODUK, KUALITAS PRODUK DAN KUALITAS PELAYANAN DI SAKAW COFFEE & BITES KARANGANYAR

Penulis

  • Rahmat Gunawan UNIBA Surakarta, Indonesia
  • Sri Hartono UNIBA Surakarta, Indonesia
  • Eny Kustiyah UNIBA Surakarta, Indonesia

DOI:

https://doi.org/10.29040/jie.v5i1.1997

Abstrak

The development of the culinary industry in Indonesia has experienced a rapid increase, in this condition the competition has become fierce to get and retain customers. This study aims to examine product diversity, product quality and service quality towards customer loyalty of Sakaw Coffee & Bites. The sample research sample is 100 consumers accidental sampling with multiple linear regression method. The results of the research on product diversity, product quality and service quality simultaneously and partially have a significant effect on customer loyalty of Sakaw Coffee & Bites. The contribution of the three independent variables can explain customer satisfaction by 47.9% and the rest is influenced by other variables. Keywords: product diversity, product quality and service quality, customer loyalty

Referensi

Alfiah, & Nitasari, A. (2020). Pengaruh Antara Harga , Kualitas Pelayanan terhadap Kepuasan Konsumen Pada Toko Sport Station Kota Batu. Jurnal Aplikasi Manajemen dan Inovasi Bisnis, 106-119.

Ariningtyas, E., & Rachmawati K., I. A. (2020). Menguji Pengaruh Keragaman Menu, Kualitas Produk, Store Atmosphere, Dan Harga Terhadap Loyalitas Pelanggan Di Wedangan Jimboeng. Jurnal Manajemen, Bisnis dan Pendidikan, 115-123.

Ariyanto, M. W., & Parjono. (2020). Pengaruh Varian Produk Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Pada Toko Centra BatikDi Bandar Lampung. Jurnal Pendidikan Tata Niaga (JPTN), 653-659.

Cahniati, M., & Aprianti, K. (2020). Pengaruh Kualitas Produk Dan Kualitas Pelayananterhadap Loyalitas Pelanggan Di Soehendar Coffe. Journal of Applied Business and Economics (JABE), 354-361.

Fure, e., Lapian, J., & Taroreh, R. (2015). Pengaruh Brand Image, Kualitas Produk Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Di J.Co Manado. Jurnal EMBA, 03(01), 367-377, ISSN 2303-1174.

Kotler, P., & Keller, K. L. (2013). Marketing Managemet. New Jersey: Pearson Education.

Laksono , A. W., & Suryadi, N. (2020). Pengaruh Citra Merek, Kepercayaan Merek, Dan Kualitas Produk Terhadap Loyalitas Merek Pada Pelanggan Geprek Bensu Di Kota Malang. Holistic Journal of Management Research, 8-15.

Mandei, J. M., Massie, J., & Soepono, D. (2020). Pengaruh Suasana Kafe, Kualitas Pelayanan Dan Keanekaragaman Produk Terhadap Loyalitas Konsumen Di Brownice Beverage And Pastry. Jurnal EMBA, 361-369.

Rizaldi, M. L., & Hardini, R. (2018). Pengaruh Kualitas Pelayanan,Brand Imagedancustomer Relationship Management terhadap Loyalitas pelanggan Indomaret Kelurahan Padurenan, Bekasi Timur. JurnalIlmu Manajemen, 77-94.

Rorimpandey, J. N., Sepang, J., & Arie, F. V. (2017). Analisis Pengaruh Store Atmospheredan Keanekaragaman Produk Terhadap Loyalitas Konsumen Di Café Black Cup Coffee & Roastery. Jurnal EMBA, 893-900.

Tjiptono, Fandy. (2014). Strategi pemasaran. Edisi Empat: Andi. Yogyakarta.

Diterbitkan

2021-02-27

Cara Mengutip

Gunawan, R., Hartono, S., & Kustiyah, E. (2021). LOYALITAS PELANGGAN DITINJAU DARI KERAGAMAN PRODUK, KUALITAS PRODUK DAN KUALITAS PELAYANAN DI SAKAW COFFEE & BITES KARANGANYAR. JURNAL ILMIAH EDUNOMIKA, 5(1), 194–200. https://doi.org/10.29040/jie.v5i1.1997

Citation Check

Artikel paling banyak dibaca berdasarkan penulis yang sama

1 2 3 4 5 6 > >>