STUDY OF PRODUCT QUALITY ASPECTS, PRICES AND HALAL LABELS ON THE PURCHASE DECISION OF HPAI HERBAL PRODUCTS
Abstract
Keywords: Product Quality, Price, Halal Label and Purchase Decision.
Full Text:
PDFReferences
Aaker, D. A. (1991). Managing Brand Equity: Capitalizing on the value of brand name. The Free Press.
Alfian, I., & Marpaung, M. (2017). Analysis Of Effect Of Quality Products, Price, Location, Service Quality, And Promotion On Customers Willingness To Buy Mie Petir Tenggarang Bondowoso. AT-TAWASSUTH: Jurnal Ekonomi Islam, 2, 122–145.
Alim, S. A., Mawardi, M. K., & Bafadhal, A. S. (2018). Pengaruh Persepsi Label Halal dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Produk Fesyen Muslim ( Survei pada Pelanggan Produk Zoya Muslim di Kota Malang ). Jurnal Administrasi Bisnis, 62(1), 127–134.
Alma, B. (2018). Manajemen Pemasaran & Manajemen Jasa. Alfabeta.
Andriansyah, Y., Arifin, R., & S., A. R. (2016). Pengaruh Label Halal, Citra Merek Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Teh Racek. Jurnal Riset Manajemen, 98–112.
Asraf, Lubis, M. S., & Erdawati. (2017). RELIGIUSITY MODERATION ON THE EFFECT OF SHARIA LABEL EQUITY IN. Journal of Social and Economics Research, 2(1), 72–84.
Bulan, T. P. L. (2016). Pengaruh labelisasi halal terhadap keputusan pembelian sosis di Kuala Simpang kabupaten Aceh Tamiang. Jurnal Manajemen dan Keuangan, 5(1), 431-439.
Desmayonda, A., & Trenggana, A. F. M. (2019). Pengaruh Label Halal Terhadap Keputusan Pembelian Dengan Religiusitas Sebagai Variabel Intervening Di Mujigae Resto Bandung. Ekonomi Dan Bisnis, 12(1), 1–95.
Habibah, U., & Sumiati. (2016). PENGARUH KUALITAS PRODUK DAN HARGA TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN PRODUK KOSMETIK WARDAH DI KOTA BANGKALAN MADURA. Jurnal Ekonomi & Bisnis, 1(1), 31–34.
Harahap, A. R., & Ramadhani, S. A. (2019). Analisis Karakteristik Kewirausahaan Distributor Multi Level Marketing NU Skin pada Walk In Center Pekanbaru. Jurnal Valuta, 5(2), 554–564. https://journal.uir.ac.id/index.php/valuta/article/view/4609/2237
Ismaulina, Maisyarah, Qurananda, A. C., Giantari, I. G. A. K., Kim, J. H., Kim, M., TO, T. H., DO, D. K., BUI, L. T. H., & PHAM, H. T. L. (2020). Pengaruh labelisasi-halal, citra merek dan harga terhadap keputusan pembelian mie instant indomie. Service Industries Journal, 12(1), 267–273.
Kotler, P. (2005). Manajemen Pemasaran (Edisi Kese). Indeks.
Kotler, P., & Amstrong, G. (2012). Prinsip prinsip Pemasaran (Edisi 13). Erlangga.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2017). Manajemen Pemasaran (Edisi 1 Al). Erlangga.
Putri, T., & Bulan, L. (2016). Pengaruh Labelisasi Halal terhadap Keputusan Pembelian Sosis di Kuala Simpang Kabupaten Aceh Tamiang. Jurnal Manajemen Keuangan, 5(1), 430–439.
Schiffman, L. G., & Kanuk, L. L. (2010). Consumer Behavior (10 th ed). Pearson Prentice Hall.
Sofyan, A. (2014). No Title. Raja Grafindo.
Stanley Lemeshow, J, D. W. H., Klar, J., & Lwanga, S. K. (1997). Besar Sampel dalam Penelitian. Gajah Mada Uneversity Press.
Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Alfabeta.
Tjiptono, F. (2008). Strategi Pemasaran (Edisi III). CV. Andi Offset.
Warto, W., & Samsuri, S. (2020). Sertifikasi Halal dan Implikasinya Bagi Bisnis Produk Halal di Indonesia. Al Maal: Journal of Islamic Economics and Banking, 2(1), 98. https://doi.org/10.31000/almaal.v2i1.2803
Peraturan Pemerintah Indonesia Nomor 69 Tahun 1999 Tentang Label dan Iklan Pangan,” dalam http://jdih.pom.go.id,
Refbacks
- There are currently no refbacks.