STRATEGY IN MAINTAINING BUSINESS PARTNER LOYALTY AT PT. ASKRINDO SYARIAH FINANCING GUARANTEE MEDAN BRANCH

Authors

  • Maryam Batubara Universitas Islam Negeri Sumatera Utara, Indonesia
  • Khairina Tambunan Universitas Islam Negeri Sumatera Utara, Indonesia
  • Rizkika Yulika Universitas Islam Negeri Sumatera Utara, Indonesia

DOI:

https://doi.org/10.29040/ijebar.v7i1.8416

Abstract

This research aims to find out how the strategies that can be applied in maintaining the loyalty of business partners at PT. Askrindo Syariah Financing Guarantee Medan Branch. The research method used is for descriptive qualitative research using the SWOT analysis technique. Data collection techniques carried out are conducting interviews, questionnaires, and documentation. The results of the study indicate strategies that can be implemented to maintain business partner loyalty at PT. Askrindo Syariah Financing Guarantee in the Medan Branch is to be able to expand the promotion system carried out and the company's branches by increasing the number of competent & professional human resources or workforce and being able to establish cooperative relationships with various financial institutions, especially regional financial institutions which continue to grow steadily. Maintain the concept of Trust, Competent, Harmonious, Loyal, Adaptive and Collaborative so that the level of loyalty of business partners increases and can be maintained so that it has a greater impact and provides growth development at PT. Askrindo Syariah Financing Guarantee Medan Branch.

References

Erlindawati. (2017). Prinsip Manajemen Pembiayaan Syariah. Jurnal Ilmiah Ekonomi Kita, 6 No.1(2648–8828), 96.

Harahap, S. (2016). Pengantar Manajemen Pendekatan Integratif Konsep Syariah. Febi Press.

Hayati, S. (2020). Analisis Dhaman (Ganti Rugi) Bagi Nasabah Wanprestasi Dalam Perbankan Syariah ( Study Pada Pembiayaan Murabahah ). Syarikat : Jurnal Rumpun Ekonomi Syariah, 3, 1–6.

Hengki, U. W. (2020). Analisis Data Kualitatif Teori Konsep Dalam Penelitian Pendidikan. Sekolah Tinggi Thologia Jaffray.

Illahi, S. K. (2020). Strategi Promosi Dalam Mempertahankan Loyalitas Pelanggan Online Shop Aplikasi Shopee. IAIN Bukittinggi.

Kelana, A. D. P. (2020). Implementasi Customer Relationship Management Menggunakan Metode Analisis SWOT Dalam Meningkatkan Loyalitas Pelanggan Di PT. Madusari Mas Surabaya. Universitas Bhayangkara Surabaya.

Nisak, Z. (2017). Pembiayaan Askrindo Syariah Kps Surabaya Dengan Metode Data Envelopment Analysis ( DEA ). In Skripsi. STAIN Kediri.

Niswah, K., & Tambunan, K. (2022). Analisis Strategi Manajemen Bank Syariah Indonesia Dalam Meningkatkan Market Share Melalui Pemanfaatan Teknologi Informasi. El-Mal: Jurnal Kajian Ekonomi & Bisnis Islam, 3(6), 1272–1289. https://doi.org/10.47467/elmal.v3i6.1210

Pakpahan, M. (2022). Metodologi Penelitian. Yayasan Kita Menulis.

Pawaz, P. (2019). Analisis Strategi Mempertahankan Loyalitas Peserta Asuransi Pada Produk Mahasiswakoe (studi pada Bumiputera Muda 1967 Cabang Serang). UIN Sultan Maulana Hasanudin Banten. http://repository.uinbanten.ac.id/id/eprint/4453

Sani, S. A., Batubara, M., Silalahi, P. R., Syahputri, R. R., & Liana, V. (2022). Pengaruh Promosi, Kualitas Produk dan Harga terhadap Keputusan Pembelian Konsumen pada Produk Scarlett Whitening. Al-Kharaj : Jurnal Ekonomi, Keuangan & Bisnis Syariah, 4(5), 1327–1342. https://doi.org/10.47467/alkharaj.v4i5.931

Saputra, M. (2021). Strategi Pemasaran Dalam Mempertahankan Loyalitas Pelanggan Pada Ampera Putra Tanjung Lima Kaum Kabupaten Tanah Datar. IAIN Batusangkar.

Solikha, A. (2021). Strategi Pengembangan Untuk Meningkatkan Loyalitas Pelanggan Pada Usaha Konstruksi CV. Abdi Jaya. IAIN Tulungagung.

Ulfa Dwi, Shofawati, A. N. (2019). Efisiensi Kerja Sama Penjaminan Bank Syariah Di Lembaga Penjaminan Syariah. Jurnal Ekonomi Syariah Teori Dan Terapan, 6 N0.12(2435–2450).

Ulpah, M. (2020). Konsep Dalam Pembiayaan Perbankan Syariah, Vol. 3 No.2 Agustus 2020. Madani Syari’ah, 3(2), 147–160. file:///C:/Users/Acer/Downloads/208-Article Text-297-1-10-20200831.pdf

Yuniami, I. F. (2021). Analisis Strategi Pelayanan BNI Syariah Dalam Mempertahankan Loyalitas Nasabah (Studi BNI Syariah KC. Syariah Panorama Bengkulu. IAIN Bengkulu.

Zakiah, K. (2017). AL-Dhamman Dalam Asuransi Syariah Menurut Pemikiran Wahbah Az-Zuhaili. STAIN Kediri.

Downloads

Published

2023-03-11

How to Cite

Batubara, M., Tambunan, K., & Yulika, R. (2023). STRATEGY IN MAINTAINING BUSINESS PARTNER LOYALTY AT PT. ASKRINDO SYARIAH FINANCING GUARANTEE MEDAN BRANCH. International Journal of Economics, Business and Accounting Research (IJEBAR), 7(1). https://doi.org/10.29040/ijebar.v7i1.8416

Citation Check