ANALYSIS OF THE EFFECT OF PRODUCT QUALITY, PRICE AND HALAL LABELING ON PURCHASING DECISIONS (Case Studies Abon Sapi Pada Suka 68 Boyolali)

Fanny Aulia Putri Salsabila, Rini Handayani

Abstract

The purpose of this study was to collect data that could be used to provide a definitive explanation of the impact of elements such as product quality, price, and halal labeling on consumer purchasing choices. In this study, quantitative research design was used as research design. One way of data collection is through the use of questionnaires, which are then examined through the application of multiple regression. Based on research findings, there is a positive and significant influence on purchasing decisions that can be caused by three factors: (1) product quality, (2) price, and (3) halal labeling. There are a total of 85.4% of factors influencing the purchase of Abon Daging Sapi Pada Suka 68 Boyolali. These factors include product quality, product price, and halal label. While the remaining 14.6% was influenced by additional factors that were not studied in this study.

Keywords: product quality, price, halal labeling, purchasing decision

Full Text:

PDF

References

Alma, B. (2007). Manajemen pemasaran dan pemasaran jasa.

Kotler, P., & Keller, K. L. (2009). Manajemen Pemasaran (tiga belas). Jakarta: PT. Gelora Aksara Pratama.

Lupiyoadi, R., & Hamdani, A. (2008). Manajemen pemasaran jasa. Language, 18(298p), 26cm.

Maruapey, W. I., Guslina, I., & Idrus, Y. (2022). Perilaku Konsumen Tentang Kualitas Produk Dalam Meningkatkan Keputusan Pembelian Produk AMDK. PUBLIC POLICY; Jurnal Aplikasi Kebijakan Publik Dan Bisnis, 3(2), 92–105.

Saladin, D., & Buchory, H. A. (2007). manajemen Pemasaran, bandung: Linda karya.

Saragih, MM., B. (2018). Pengaruh Kualitas Produk Dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian. Jurnal Manajemen Bisnis Krisnadwipayana, 6(3), 26–33. https://doi.org/10.35137/jmbk.v6i3.220

Sari, R. M., & Prihartono, P. (2021). Pengaruh Harga Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian. Jurnal Ilmiah Manajemen, Ekonomi, & Akuntansi (MEA), 5(3), 1171–1184.

Savitri, N. A., & Putra, R. R. (2022). Sosialisasi Sistem Jaminan Halal Bagi Pelaku Usaha Mikro, Kecil dan Menengah (UMKM). Sewagati, 6(2), 224–230.

Schiffman, & Kanuk. (2007). Perilaku Konsumen. Indeks Gramedia.

Suari, M. T. Y., Telagawathi, N. L. W. S., & Yulianthini, N. N. (2019). Pengaruh kualitas produk dan desain produk terhadap keputusan pembelian. Bisma: Jurnal Manajemen, 5(1), 26–33.

Supu, L. P., Lumanauw, B., & Poluan, J. G. (2021). Pengaruh harga produk, promosi, dan kualitas produk terhadap keputusan pembelian konsumen pada produk smartphone samsung di Manado. Jurnal EMBA: Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi, 9(3), 919–928.

Suryani, T. (2008). Perilaku konsumen: implikasi pada strategi pemasaran. Yogyakarta: Graha Ilmu, 118, 162.

Susanti, E., Sari, N., & Amri, K. (2021). Pengaruh Labelisasi Halal Terhadap Keputusan Pembelian Makanan Kemasan (Studi Kasus Pada Mahasiswa Fakultas Ekonomi Dan Bisnis Islam). EKOBIS SYARIAH, 2(1), 44–50.

Tjiptono, F. (2008). Strategi Pemasaran Edisi 3. Yogyakarta: Andi, 24.

Wibowo, D. E., & Madusari, B. D. (2018). Pengaruh Labelisasi Halal Terhadap Keputusan Pembelian Oleh Konsumen Muslim Terhadap Produk Makanan di Kota Pekalongan. Indonesia Journal of Halal, 1(1), 73–80.

Wulandari, R. D., & Iskandar, D. A. (2018). Pengaruh citra merek dan kualitas produk terhadap keputusan pembelian pada produk kosmetik. Jurnal Riset Manajemen Dan Bisnis (JRMB) Fakultas Ekonomi UNIAT, 3(1), 11–18.

Refbacks

  • There are currently no refbacks.