PENGARUH CITRA MEREK LOKASI DAN PERSEPSI HARGA TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN (STUDI PADA TOKO AUDIO MOBIL NEW SATRIA KARTASURA)

Authors

  • Nanang Rudianto Department of Management, at Atma Bhakti Institute of Economics, Indonesia
  • Rini Handayani Department of Management, at Atma Bhakti Institute of Economics, Indonesia

DOI:

https://doi.org/10.29040/jie.v7i2.9383

Abstract

This study aims to investigate the influence of brand image, location, and price perception on purchasing decisions at the New Satria Store. The research sample consisted of all consumers who visited the store between January and March, with a total of 80 respondents. The sampling technique employed was Non-Probability Sampling, where the entire population served as the research sample. Data analysis included instrument testing, classical assumption testing, multiple linear regression, determination analysis, and hypothesis testing. The findings of this study indicate that each independent variable, namely brand image, location, and price perception, significantly influences purchasing decisions and exhibits a positive relationship.

References

Abdullah, M. R. (2015). Metode Penelitian Kuantitatif Untuk : Ekonomi, Manajemen, Komunikasi, dan Ilmu Sosial lainnya, Cetakan 1. Yogyakarta : Aswaja.

Agustina, N. A., Sumowo, S., & Wijayantini, B. (2018). Pengaruh Kualitas Produk, Citra Merek, Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian. Jurnal Penelitian IPTEKS, 3(2), 186-196.

Amin, A. M., & Ardyanto, A. (2018). Pengaruh Ekuitas Merek Terhadap Keputusan Pembelian Tepung Terigu Segitiga Biru di Pekanbaru (Studi Kasus Pada Pelanggan CV. Abadi Pekanbaru). Kurs: Jurnal Akuntansi, Kewirausahaan dan Bisnis, 3(2), 207-215.

Arikunto, S. (2017). Pengembangan Instrumen Penelitian dan Penilaian Program. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.

Arisuddin, M. F., Suyono, J., Elisabeth, D. R., & Bonn, A. T. B. (2020). Determinats of Customer Purchasing Decision: Price, Product, and Location. IJEBD (International Journal of Entrepreneurship and Business Development), 3(4), 445-455.

Artini, N. W., Astrama, I. M., & Premayani, N. W. W. (2021). Pengaruh Citra Merek, Harga Dan Personal Selling Terhadap Keputusan Pembelian Produk Merek Oriflame di Kota Denpasar. Widya Amrita: Jurnal Manajemen, Kewirausahaan Dan Parwisata, 1(4), 1179-1188.

Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS, Third Edition. California : Sage Publication Inc.

Freddy, Rangkuti. (2009). Strategi Promosi Yang Kreatif dan Analisis Kasus Integrated Marketing Communication. Jakarta : PT Gramedia Pustaka Utama.

Ghozali, Imam. (2011). Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program IBM SPSS 19. Semarang: Universitas Diponegoro.

Hatta, I. H., Rachbini, W., & Parenrengi, S. (2018). Analysis of product innovation, product quality, promotion, and price, and purchase decisions. South East Asia Journal of Contemporary Business, Economics and Law, 16(5), 2289-1560.

Hermawan, S., & Amirullah, A. (2016). Metode Penelitian Bisnis Pendekatan Kuantitatif & Kualitatif. Malang : Media Nusa Creative.

Kotler, P. & Amstrong, G. (2014). Prinsip-Prinsip Manajemen. Edisi ke 14 Jilid 1. Jakarta: Erlangga.

Kotler, P. & Keller, K.L. (2009). Manajemen Pemasaran. Edisi ke 13 Jilid 2. Jakarta: Erlangga.

Meilinda, M. (2017). Persepsi Konsumen Terhadap Brand Image Tepung Terigu Segitiga Biru Pada Pt Bogasari Flour Mills Cabang Pontianak. BIS-MA (Bisnis Manajemen), 1(12).

Oscar, Y., & Keni, K. (2019). Pengaruh brand image, persepi harga, dan service quality terhadap keputusan pembelian konsumen. Jurnal Muara Ilmu Ekonomi Dan Bisnis, 3(1), 20-28.

Ramadhani, G., & Widodo, S. (2021). Pengaruh Citra Merek Terhadap Keputusan Pembelian Kartu Perdana Tri Pada Warga Kelurahan Pondok Karya Kota Tangerang Selatan. Jurnal Ilmiah Mahasiswa (JIMAWA), 1(1), 45-50.

Schiffman, L., & Wisenblit, J. (2019). Consumer Behavior (12th Edition). Pearson Education : New Jersey.

Senggetang, V., Mandey, S. L., & Moniharapon, S. (2019). Pengaruh Lokasi, Promosi Dan Persepsi Harga Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Pada Perumahan Kawanua Emerald City Manado. Jurnal Emba: Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi, 7(1).

Setyani, A. D., & Prabowo, R. E. (2020). Pengaruh Kualitas Produk, Citra Merek Dan Persepsi Harga Terhadap Keputusan Pembelian Sepatu Merek Adidas (Studi Di Toko Original Sportcenter Cabang Medoho Semarang).

Sugiyono. (2017). Metodologi Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: CV Alfabeta.

Suharsimi, A. (2013). Prosedur Penelitian. Jakarta: PT. Rineka Cipta, 201, 274.

Tjiptono, F. (2008). Strategi Pemasaran. Yogyakarta: Andi.

Wulandari, R. D., & Iskandar, D. A. (2018). Pengaruh citra merek dan kualitas produk terhadap keputusan pembelian pada produk kosmetik. Jurnal Riset Manajemen Dan Bisnis (JRMB) Fakultas Ekonomi UNIAT, 3(1), 11-18.

Zikmund, W. G., Carr, J. C., & Griffin, M. (2013). Business Research Methods (Book Only). Cengage Learning.

Downloads

Published

2023-07-10

How to Cite

Rudianto, N., & Handayani, R. (2023). PENGARUH CITRA MEREK LOKASI DAN PERSEPSI HARGA TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN (STUDI PADA TOKO AUDIO MOBIL NEW SATRIA KARTASURA). JURNAL ILMIAH EDUNOMIKA, 7(2). https://doi.org/10.29040/jie.v7i2.9383

Issue

Section

Articles

Citation Check