PENGARUH KEPERCAYAAN KONSUMEN, KUALITAS PRODUK DAN PERSEPSI HARGA TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN DI FLAMINGGO COLLECTION

Authors

  • Azalia Calvina Octavia Fakultas Ekonomi dan Bisnis, Program Studi Manajemen, Universitas Pembangunan Nasional “Veteran”, Jawa Timur

DOI:

https://doi.org/10.29040/jie.v5i2.2452

Abstract

The purpose of this study is to determine the effect of consumer trust, product quality, and price perceptions on purchasing decisions at the Flaminggo Collection. The Analysis technique of this research was conducted using component-based SEM method using Partial Least Square approach. The basis used for hypothesis testing on PLS is resampling with bootest strapping developed by Geisser and Stone. The variable are Consumer trust (X1), Product quality (X2), Price perception (X3), and Purchase Decision (Y). The primary data in this study was by distributing questionnaires to flaminggo collection consumers. It involved 60 respondents with aged 16-33 years. Secondary data used in this study is data obtained from Flaminggo Collection for the last 6 years (2014-2020). The results of the analysis show that Consumer Trust can play an important role in Purchasing Decisions at the Flaminggo Collection because the higher consumer trust, the higher the purchasing decision at the clothing store. Product quality can play an important role in the Flaminggo Collection because the higher the quality of the product, the higher the purchasing decision at the clothing shop. Price perception can play an important role in purchasing decisions at the Flaminggo Collection because the higher the price perception, the higher the purchasing decision at the clothing store. Keywords: consumer trust, product quality, price perception, and purchase decision.

Author Biography

Azalia Calvina Octavia, Fakultas Ekonomi dan Bisnis, Program Studi Manajemen, Universitas Pembangunan Nasional “Veteran”, Jawa Timur

Fakultas Ekonomi dan Bisnis, Program Studi Manajemen, Universitas Pembangunan Nasional “Veteranâ€, Jawa Timur

References

Dewi, Wahyu Setia L. B. (2016). Pengaruh Kualitas Produk, Kepercayaan Terhadap Keputusan Pembelian Dengan Kepuasan Konsumen Sebagai Variabel Intervening. Journal Of Management , 2.

Gerung, Christy Jacklin J. S. (2017). Pengaruh Kualitas Produk, Harga dan Promosi terhadap Keputusan Pembelian mobil nissan X-trail pada PT. Wahana Wirawan Manado. Jurnal EMBA , 2221.

Ishak, A. (2011). Manajemen Operasi. Yogyakarta: Graha Ilmu.

Istiqomah, Z. H. (2019). Analisis Pengaruh Kepercayaan, Iklan dan Persepsi Resiko terhadap Keputusan Pembelian di Situs Shopee di Kota Lumajang. Progress Coference , 557.

Laurensia, J. (2016, Februari 26). Mengapa Fashion Itu Penting? Dipetik Februari 26, 2021, dari kompasiana: https://www.kompasiana.com/jesicalaurensia/56d04cdc717a6126165faf9b/mengapa- fashion-itu-penting

Maris, s. (2020, Maret 6). Persaingan Semakin Ketat, Ini Kiat Jitu Kembangkan Bisnis UMKM. Dipetik Februari 26, 2021, dari today.line.me: https://today.line.me/id/v2/article/Persaingan+Semakin+Ketat+Ini+Kiat+Jitu+Kembangk a n+Bisnis+UMKM-zoYY15

Melalui Situs Web: Tinjauan Kritis Pengetahuan Yang Masih Ada. Jurnal dari Akademi Ilmu Pemasaran. Vol. 30, No. 4, hlm.362-375.

Philip Kotler, K. L. (2007). Manajemen Pemasaran Jilid 1, Edisi kedua belas. Jakarta: PT. Indeks. Philip Kotler, K. L. (2009). Manajemen Pemasaran Jilid 2 Edisi 13. Dalam K.

L. Philip Kotler, Manajemen Pemasaran Jilid 2 Edisi 13 (hal. 179). Jakarta: Erlangga.

Rangkuti, F. (2001). RISET PEMASARAN. Jakarta: PT. GRAMEDIA PUSTAKA UTAMA.

Riduwan (2010). Skala Pengukuran Variabel-Variabel Penelitian. Bandung: Alfabeta Santoso, I. (2016). Peran Kualitas Produk dan Layanan, Harga dan Atmosfer Rumah Makan Cepat Saji terhadap Keputusan Pembelian dan Kepuasan Konsumen. Jurnal Manajemen Teknologi , 94.

Sugiyono. 2010. Metode Penelitian Pendidikan Pendekatan Kuantitatif, kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta

Sugiyono. 2008. Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D. Bandung : ALFABETA

Walukow, Agnes Ligia Pratistia L. M. (2014). Pengaruh Kualitas Produk, Harga, Promosi dan Lokasi terhadap Keputusan Pembelian Konsumen di Bentenan Center Sonder Minahasa. Jurnal EMBA , 1737.

Wariki, Grace Marleen L. M. (2015). Pengaruh Bauran Promosi, Persepsi Harga Dan Lokasi Terhadap Keputusan Pembelian Dan Kepuasan Konsumen Pada Perumahan Tamansari Metropolitan Manado. Jurnal EMBA , 1073.

Zeithaml, V.A., Parasuraman, A. dan Malhotra, A. 2002. Service Quality Deliver

Downloads

Published

2021-05-29

How to Cite

Octavia, A. C. (2021). PENGARUH KEPERCAYAAN KONSUMEN, KUALITAS PRODUK DAN PERSEPSI HARGA TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN DI FLAMINGGO COLLECTION. JURNAL ILMIAH EDUNOMIKA, 5(02), 709–725. https://doi.org/10.29040/jie.v5i2.2452

Citation Check