Looking into what makes Muslim millennial and generation Z want to use digital wallets in Banjarmasin
DOI:
https://doi.org/10.29040/jiei.v9i1.6953Keywords:
Digital Wallets, Millennials, generation Z, lifestyleAbstract
References
Cheng, Y.-H., Chuang, S.-C., Yu, A. P.-I., & Lai, W.-T. (2019). Change In Your Wallet, Change Your Choice: The Effect of The Change-Matching Heuristicon Choice. Journal of Retailing and Consumer Services 49, 67-76.
Deo, P. G., Sanjaya, R., & Linda. (2017). Analisis Kualitas Layanan LAZADA Dengan Menggunakan Metode E-SERVQUAL Dan IPA. Journal of Accounting and Business Studies, 2, 5.
Gazali, H. (2019). Islam Untuk Gen-Z. Jakarta Pusat: Wahid Foundation.
Fajrin, A. (2020). Pengaruh Promosi penjualan Dan E-Service Quality Terhadap Keputusan Penggunaan Aplikasi OVO. Jurnal Riset Manajemen Sains Indonesia (JRMSI), 11, 207.
Fatmawati, E. (2015). Technology acceptance model (tam) untuk menganalisis penerimaan terhadap sistem informasi perpustakaan. Journal Iqra', 7.
Firmansyah, & Dalchofany, M. I. (2018). Uang Eletronik Dalam Perspektif Islam. Lampung: CV. IQRO'.
Gazali, H. (2019). Islam Untuk Gen-Z. Jakarta Pusat: Wahid Foundation.
Hs, L., & Suciati, U. (2017). Kamus Kepustakaan Indonesia Edisi 4. Yogyakarta: Calpulis.
Jushermi. (2013). Analisis Segmentasi Gaya Hidup Pada Mahasiswa Jurusan Manajemen S1 Fakultas Ekonomi Universitas Riau. Jurnal Ekonomi, 21 No. 1, 6.
Li, X., Zhao, X., Xu, Wangtu. A., & Pu, W. (2020). Measuring Ease of Use of Mobile Application in E-Commerce Retailing From The Perspective of Consumer Online Shopping Behaviour Patterns. Journal of Retailing and Consumer Service 55, 102093.
Luthfianto, D., & Suprihhadi, H. (2017). Pengaruh Kualitas Layanan Dan Gaya Hidup Terhadap Keputusan Pembelian Cafe Jalan Korea. Jurnal Ilmu dan Riset Manajemen, 6(2), 4-5.
Luttrell, R., & McGrath, K. (2015). The millennial mindset: unravelling fact from fiction. New York: Rowman & Littlefield Publishing Group.
Machali, I. (2017). Metode Penelitian Kuantitatif. Yogyakarta: Program Sttudi Manajemen Pendidikan Islam UIN Sunan Kalijaga bersama Pustaka An-Nur STIQ An-Nur.
Machali, I., & Hamid, N. (2017). Pengantar Manajemen Pendidikan Islam: Perencanaan, pengorganisasian dan Pengawasan dalam Pengelolaan Pendidikan Islam. Yogyakarta: Program Studi MPI UIN Sunan Kalijaga dan IIQ An-Nur.Muhammad, N. S., Sujak, H., &
Rahman, S. A. (2016). Buying Groceries Online: The Influences of Electronic Service Quality (eServQual) and Situational Factors. Procedia Economics and Finance 37, 379-385.
Mahanani, E., & Sari, B. (2019). Pengaruh Perceived Ease Of Use, Word Of Mouth Dan Service Quality Terhadap Keputusan Penggunaan Grab Pada Mahasiwa/I FEB UPI-Y.A.I. IKRAITH-HUMANIORA, 3, 11.
Nugroho, A. S. (2016). E-Commerce: Teori dan Implementasi. Yogyakarta: Ekuilibria.
Rastati, R. (2018). Media Literasi Bagi Digital Natives: Perspektif Generasi Z Di Jakarta. Jurnal Teknologi Pendidikan, 06(01), 01 – 106.
Santoso, E. (2017). Millenial Finance. Jakarta: PT. Grasindo.
Safitri, E. & Mubarak, Z. (2022). Pengaruh Brand Image Dan Pengetahuan Terhadap Minat Menabung Masyarakat di Kota Banjarmasin Pada Bank Syariah Dengan Religiusitas Sebagai Variabel Moderasi. Jurnal Ilmiah Ekonomi Islam, 8 (03), 2022, 2875-2881
Sujarweni, V.H W. (2015). Metodologi Penelitian Bisnis & Ekonomi. Yogyakarta: Pustaka Baru Press.
Suryani, T. (2013). Perilaku Konsumen di Era Internet. Yogyakarta: Graha Ilmu.
Utami, I. W. (2017). Perilaku Konsumen. Surakarta: CV Pustaka Bengawan.
Witt, G. L., & Baird, D. E. (2018). The Gen Z frequency: how brands tune in and build credibility. New York: Kogan Page Limited.
Yunus, A., & Nawawi, W. (2013). Perilaku Organisasi. Majalengka: Unit Penerbitan Universitas Majalengka.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Citation Check
License
The copyright of the article fully belongs to the Jurnal Ilmiah Ekonomi Islam and publishing rights belong entirely to LPPM STIE AAS Surakarta
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.