Factors Affecting People's Consumption Behavior Using Online Shops with Islamic Economic Perspective in Padangsidimpuan City
DOI:
https://doi.org/10.29040/jiei.v8i2.5753Abstract
References
Abdullah, T., & Tantri, F. (2012). Manajemen Pemasaran. Jakarta: Raja Grafindo Persada.
Abul, F. (tt). Imaduddin Isma’il bin Umar bin Katsir, Tafsir Ibnu Katsir, terj. M. Abdul G, jilid I
Abul, F. (2005)Imaduddin, Isma’il bin Umar bin Katsir, Tafsir Ibnu Katsir, terj. M. Abdul Ghoffar, cet. 4 (Bogor: Pustaka Imam Asy-Syafi’i.
Alma, B. (2005). Manajemen dan Pemasaran Jasa. Bandung: Alfabeta, Cet Ke- 4.
Anto, H. (2003). Pengantar Ekonomi Mikro Islami. Ekonisia: Yogyakarta.
Departemen Agama. (2013). Alquran dan Terjemahan. Jakarta: Pustaka Al-Mubin.
Fakhrurrozi, A. (2016). Analisis Perilaku Berbelanja Online Konsumen Muslim Dalam Perspektif Gender Di Provinsi Riau (Ditinjau dari Perceived Risk, Service Infrastructure, dan Acquisition Utility). Jurnal Marwah,Vol. XV No.1 Juni 2016.
Ghozali, I. (2006). Struktural Equation Modeling Metode Alternatif dengan Partial Least Square. Badan Penerbit Universitas Diponegoro.
Hardanto, S. S. (2006). Manajemen Risiko Bagi Bank Umum. Jakarta: Alex Media Komputindo.
Hasan, M. A. (2003). Berbagai Macam Transaksi dalam Islam Fiqh Muamalat. PT Raja Grafindo Persada: Jakarta.
Imaduddin A. F. I. bin Umar bin Katsir. (tt). Tafsir Ibnu Katsir, terj. M. Abdul Ghoffar jilid III.
Jones, M. (2006). Marketing Fundamentals. British: Elsevier Ltd.
Kotler, P., & Amstrong, G. (tt). Prinsip-prinsip Pemasaran Jilid I.
Laksana, F. (2008). Manajemen Pemasaran; Pendekatan Praktis. Yogyakarta: Graha Ilmu.
Mannan, M. A. (1993). Ekonomi Islam, Teori dan Praktek. Yogyakarta. PT. Dana Bhakti Wakaf.
Megarani, C, et. al., (2018). Kumpulan Ulasan Politik, Ekonomi, dan Gaya Hidup Era Digital. Jakarta: Kemkominfo.
Mulyawan, S. (2015). Manajemen Risiko. Bandung: Pustaka Setia.
Munrokhim, M, et. al., (2008). Ekonomi Islam. Jakarta: Rajagrafindo Persada.
Subagyo, A. (2010). Marketing in Business. Jakarta: Mitra wacana Media.
Sugiono. (2012). Metode Penelitian Bisnis. Bandung, Alfabeta.
Tentama, F. (2018). Pengujian validitas dan reliabilitas konstruk pada organizational citizenship behavior. Humanitas, 15(1).
Yusanto, M. I., & Yunus, M. A. (2011). Pengantar Ekonomi Islam. Bogor: Al Azhar Press.
Yuswohady. (2012). Consumer 3000 RevolusiKonsumen kelas Menengah Indonesia. Jakarta: Gramedia.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Citation Check
License
The copyright of the article fully belongs to the Jurnal Ilmiah Ekonomi Islam and publishing rights belong entirely to LPPM STIE AAS Surakarta
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.