The Study of Business Actors Readiness for the Obligation to Implement Halal Certification in West Nusa Tenggara
DOI:
https://doi.org/10.29040/jiei.v9i3.10771Keywords:
Readiness to change, Halal Products, Halal CertificationAbstract
References
Dewan Nasional Kawasan Ekonomi Khusus Republik Indonesia. (n.d.). KEK Mandalika. Dewan Nasional Kawasan Ekonomi Khusus Republik Indonesia. https://kek.go.id/kawasan/KEK-Mandalika
Irwanto. (2023). Sosialisasi Dan Pendampingan Sertifikasi Halal Pada Pelaku UMK Di Kecamatan Cileles Kabupaten Lebak, Serang-Banten. Jurnal Gembira, 64-77.
Kusnadi, M. (2019). Problematika Penerapan Undang-undang Jaminan Produk Halal di Indonesia. Islamika, 1(2), 116–132. https://doi.org/10.36088/islamika.v1i2.213
Makhtum, A., & Farabi, M. E. (2021). Pemetaan Potensi Sertifikasi Halal Pada Sektor Produk Makanan dan Minuman Unggulan di Kabupaten Bangkalan. IHTIFAZ: Islamic Economics, Finance, and Banking, June, 214–225.
Mohammad, M. F. M. (2021). The Pengaturan Sertifikasi Jaminan Produk Halal Di Indonesia. Kertha Wicaksana, 15(2), 149–157. https://doi.org/10.22225/kw.15.2.2021.149-157
Muhamad, M. (2020). Tantangan Dan Peluang Penerapan Kebijakan Mandatory Sertifikasi Halal (Studi Implementasi Uu No. 33 Th. 2014 dan Pp No. 31 Th. 2019). Jurnal Ilmu Ekonomi Dan Bisnis Islam, 2(2), 1–26. https://doi.org/10.24239/jiebi.v2i2.29.1-26
Nukeriana, D. (2018). Implementasi Sertifikasi Halal Pada Produk Pangan Di Kota Bengkulu. Jurnal Qiyas, 3(1), 155–162. https://ejournal.iainbengkulu.ac.id/index.php/QIYAS/article/view/1310/1102
Octaviany, V., Nuruddin, Erviana, E., & Baharta, E. (2020). Potret Wisata Halal di Indonesia Analisis Kesiapan Stakeholder dalam Penyelenggaraan Wisata Halal di Kota Bandung Indonesia [ortrait of Halal Tourism in Indonesia Analysis of Stakeholder Readiness in Organizing Halal Tourism in Bandung City, Indonesia]. Jurnal Ilmiah Pariwisata, 25(1).
Raisqi, N. R. (2022). Implementasi Sertifikasi Halal Pada Produk Pangan Dalam Rangka Perlindungan Konsumen (Studi Kasus Dominos Pizza). Al Iqtishadiyah Jurnal Ekonomi Syariah Dan Hukum Ekonomi Syariah, 8(1), 38. https://doi.org/10.31602/iqt.v8i1.6968
Sari, R. P., & Santoso, D. T. (2019). Pengembangan Model Kesiapan UMKM di Era Revolusi Industri 4.0. Jurnal Media Teknik & Sistem Industri, 3(1), 37–42. http://jurnal.unsur.ac.id/index.php/JMTSI
Sugiyono. (2012). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, R&D. ALFABETA.
Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, R&D. CV ALFABETA.
Tahliani, H. (2023). Sertifikasi Halal dan Implikasinya Untuk Meningkatkan Daya Saing Perusahaan. Syar’ie : Jurnal Pemikiran Ekonomi Islam, 6(1), 1–12.
Warto, W., & Samsuri, S. (2020). Sertifikasi Halal dan Implikasinya Bagi Bisnis Produk Halal di Indonesia. Al Maal: Journal of Islamic Economics and Banking, 2(1), 98. https://doi.org/10.31000/almaal.v2i1.2803
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Citation Check
License
The copyright of the article fully belongs to the Jurnal Ilmiah Ekonomi Islam and publishing rights belong entirely to LPPM STIE AAS Surakarta
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.