ANALYSIS OF THE INFLUENCE OF CONSUMER BEHAVIOR ON THE DECISION OF APPLYING MULTI-PURPOSE LOANS IN FINANCIAL TECHNOLOGY (FINTECH)
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Amalia, S. N. A. (2018). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Minat Individu Terhadap Financial Technology Syariah Paytren Sebagai Salah Satu Alat Transaksi Pembayaran: PendekatanTechnology Acceptance Model dan Theory Of Planned Behavior. Jurnal Ekonomi & Keuangan Islam, 9(1), 65–79.
Azam, R., Muhammad, D., & Syed, S. (2012). The significance of socioeconomic factors on personal loan decision a study of consumer banking local private banks in Pakistan. MPRA, 42332(1).
Frangos, C. C., Fragkos, K. C., & Sotiropoulos, I. (2012). Factors Affecting Customers ’ Decision for Taking out Bank Loans : A Case of Greek Customers. Journal of Marketing Research & Case Studies, 1(1). https://doi.org/10.5171/2012.927167
Hafidz, M. I. (2018). Pengaruh Faktor Budaya Dan Faktor Sosial Terhadap Keputusan Pembelian Pada Pt. Prudential Life Assurance. Jurnal Mandiri, 2(2), 245–260. https://doi.org/10.33753/mandiri.v2i2.42
Hudani, A. (2020). Pengaruh faktor budaya, faktor social, dan faktor pribadi terhadap keputusan pembelian. Entrepreneurship Bisnis Manajemen Akuntansi (E-BISMA), 1(2), 99–107. https://doi.org/10.37631/e-bisma.v1i2.195
Irwan, A. M. (2019). Pengaruh Faktor Psikologis, Pribadi, Sosial dan Budaya Terhadap Keputusan Pembelian Produk Fashion Secara Online. Forcasting: Jurnal Ilmiah Ilmu Manajemen, 1(2), 164–176. https://stiemmamuju.e-journal.id/FJIIM/article/view/21
Ismunandar, I., & Lestari, Y. A. (2019). Pengaruh Faktor Budaya Terhadap Keputusan Pembelian Lo’I Me’E Mbojo Di Kota Bima. Jurnal Sosial Ekonomi Dan Humaniora, 5(2), 101–111. https://doi.org/10.29303/jseh.v5i2.54
Kurniawan, D., Zusrony, E., & Kusumajaya, R. A. (2018). Analisa Persepsi Pengguna Layanan Payment Gateway Pada Financial Technology dengan Metode EUCS. Jurnal INFORMA Politeknik Indonusa Surakarta, 4(3), 1–5.
Lu, Y., Gu, B., Ye, Q., & Sheng, Z. (2012). Social Influence and Defaults in Peer-to-Peer Lending Networks. Thirty Third International Conference on Information System, 1–17.
Malhotra, N. K. (2006). Marketing Research An Applied Orientation (Prestice Hall (ed.)).
Pratiwi, K., & Mandala, K. (2015). Pengaruh Faktor Budaya, Sosial, Pribadi, Psikologis, Dan Bauran Pemasaran Terhadap Keputusan Pembelian Kebaya Bordir Pada Jegeg Ayu Boutique Di Kuta. E-Jurnal Manajemen Universitas Udayana, 4(11), 3619–3645.
Santoso, D. T. T., & Purwanti, E. (2013). Pengaruh Faktor Budaya, Faktor Sosial, Faktor Pribadi, Dan Faktor Psikologis Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Dalam Memilih Produk Operator Seluler Indosat-M3 Di Kecamatan Pringapus Kab. Semarang. Among Makarti, 6(12), 112–129.
Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Alfabeta.
Sumarwan, U. (2014). Perilaku Konsumen Teori dan Penerapannya dalam Pemasaran. Ghalia Indonesia.
Refbacks
- There are currently no refbacks.